۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۱۵۴
آیت الله مصباح یزدی:

مؤمن واقعی با دشمنان خدا دوستی نمی کند | عده ای آیات قرآن را فراموش کرده و دم از اسلام رحمانی می زنند

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با استناد به آیات قرآن کریم گفت: کسی پیدا نمی شود که ایمان واقعی به خدا و قیامت داشته باشد و در عین حال با دشمنان خدا دوستی کند.
علامه مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، حقیقت ایمان را متقوم به دو رکن شناخت و گرایش دانست گفت: از شناخت به عنوان معرفت و از گرایش به عنوان محبت یاد می شود.

وی افزود: هر چه معرفت بالاتر باشد محبت افزایش پیدا می کند، بر اساس روایات انسان به حقیقت ایمان نمی رسد مگر این که حب و بغض او برای خداوند باشد، اگر کسی محبت تامی به شخصی داشته باشد و بداند که محبوب او دشمنانی دارد یقینا با آن ها دشمنی خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که لازمه محبت الهی دوست داشتن دوستان خدا و دشمن دانستن دشمنان خداوند است، اظهار داشت: کسانی تصور می کنند که اسلام حقیقی اسلام رحمانی است و فقط در آن محبت وجود دارد و عاری از دشمنی و مخالفت است.

وی ادامه داد: این تفکر در گفتار و رفتار کسانی وجود دارد، اگر انسان کسی را دشمن بدارد درباره او مرگ بر آمریکا می گوید اما اگر انسان دشمنی نداشته باشد نباید این سخن بیان شود، این تفکر می گوید انسان نباید به دشمنان کاری نداشته باشد چون دشمنی بد و تاریکی است و همه چیز باید رحمت باشد.

آیت الله مصباح ابراز داشت: گاهی این سخنان از کسانی که توقع نمی رود و در حوزه درس خواندند و حتی مدرس بودند بیان می کنند، باید بررسی کرد که اسلام حقیقی چگونه است و درباره دوستی و دشمن چه می گوید.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره ممتحنه عنوان کرد: خداوند متعال در این آیات به مؤمنان هشدار می دهد که مراقب باشید دشمن من و خودتان را به عنوان دوست انتخاب نکنید و رابطه دوستی با آن نداشته باشید اما برخی پنهانی رابطه محبت با این دشمنان برقرار می کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید از حضرت ابراهیم بیاموزید که چگونه باید برخورد کرد و با چه کسانی باید رابطه دوستی داشت، حضرت ابراهیم و همراهان او با وجود قرار داشتن در اقلیت با دشمنان خداوند دشمنی می کردند و احساس ذلت نداشتند.

وی اضافه کرد: اسلام تنها جنبه رحمانی نداشته بلکه باید با دشمنان خدا دشمنی کرد و این دشمنی باید در زبان و رفتار مشخص باشد، قرآن می فرماید با کسانی که مورد غضب الهی هستند نباید رابطه دوستانه برقرار کرد، ممکن است عده ای مسلمان نماز خوان رابطه پنهانی با دشمنان خدا داشته باشند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که شرط ورود در بهشت ایمان است نه اسلام ظاهری، گفت: ممکن است آثار نماز در صورت برخی نیز وجود داشته باشد اما منافق باشند، علت اصلی این رفتار و تفکر این است که شیطان بر آن ها مسلط شده و خداوند را فراموش کردند.

وی افزود: آیا عده ای آیات قرآن را فراموش کرده اند که دم از اسلام رحمانی می زنند؟ قرآن کریم دو حزب را تحت عنوان حزب الله و حزب الشیطان معرفی کرده است، کسانی هستند که یاد خدا را از یاد برده اند و تنها به دلیل مصلحت نماز می خوانند و نسبت به مقدسات اسلام و انقلاب عرض ارادتی می کنند اما در دل خبری نیست و اگر ورق برگردد آن ها نیز بر می گردند که این دسته به تعبیر قرآن خاسر و ورشسکته هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: کسی پیدا نمی شود که ایمان واقعی به خدا و قیامت داشته باشد و در عین حال با دشمنان خدا دوستی کند، در مقابل حزب الله کسانی هستند که با دشمنان خدا ارتباط دوستی برقرار نمی کنند، ایمان چنین افرادی تثبیت می شود و تا ابد در بهشت خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر مرکز خواست و اراده انسان دنیا و زینت آن باشد در دنیا مزد تلاش خود را می گیرند اما در قیامت غیر از آتش چیزی ندارند، نتیجه تسلط شیطان فراموش کردن خدا و متعلقات آن است./۱۳۲۳/

ارسال نظرات